Nederland is een land dat bekend staat om zijn ondernemingsgeest en veel Nederlanders zien ondernemen als een leuke uitdaging. We hebben daardoor in Nederland ook veel talent op het gebied van ondernemen.

De meeste mensen die talent hebben voor ondernemen zullen hun onderneming al vrij snel zien groeien, maar het is niet per definitie zo dat de meest talentvolle ondernemers de snelst groeiende ondernemingen hebben. Het is eigenlijk heel moeilijk om een echte maatstaf te gebruiken bij het meten van talent voor ondernemen.

Het is echter wel mogelijk en het team achter de Business Challenge heeft daarom een unieke wedstrijd gecreëerd waarmee talent op het gebied van ondernemen op een leuke manier kan worden vergeleken.

De Business Challenge is een wedstrijd die elk jaar wordt georganiseerd en vele deelnemers zullen het in de wedstrijd tegen elkaar opnemen om de titel van het grootste ondernemingstalent van Nederland te veroveren. Deelnemers uit heel Nederland kunnen meedoen en zullen gedurende een aantal weken een aantal tests moeten doorstaan en hun ondernemingsspirit tonen.

De tests zullen de deelnemers van de Business Challenge op een aantal vlakken testen, zo zullen de ondernemers moeten aantonen dat ze op salesgebied uit de voeten kunnen en ook promotie zal in een van de tests een grote rol spelen. Organiseren en plannen zijn ook twee essentiële vaardigheden die deelnemers moeten bezitten en daarnaast zullen ook de presentatie-skills worden getest.

De deelnemer die de laatste test winnend afsluit zal de Business Challenge winnen. De winnaar zal goed in de schijnwerpers staan en daarmee veel aandacht vestigen op zijn eigen onderneming en daarnaast zal de winnende deelnemer ook een prijzenpakket van vele tienduizenden euro’s winnen. Het loont dus zeker de moeite.

De Business Challenge is een wedstrijd die veel aanzien heeft in het bedrijfsleven en de wedstrijd werd in het verleden gesponsord door verschillende grote multinationals, waaronder FedEx, Fiat, Chrysler, T-Mobile en de Rabobank.